dilluns, 14 d’abril del 2014

Manifest del PCE pel 14 d'abril: Per la III República!

El model d'Estat i de Govern sorgit de l'anomenada Transició està trencat: La Constitució de 1978 declara drets que ningú garanteix (habitatge i treball dignes, serveis públic de qualitat i d'accés universal, redistribució de la riquesa nacional, etc.), i en temps difícils com els actuals fer recaure tot el pes sobre les famílies treballadores, liquidant la democràcia formal en favor (i per mans) de la dictadura dels mercats.

Vivim temps d'una extraordinària gravetat en els quals les classes populars estan patint la major agressió de la nostra recent història, els poders econòmics, mediàtics i polítics existents amb l'excusa d'aquesta crisi-frau estan aplicant una agenda neoliberal draconiana per a la esquil·lmar a la ciutadania i el manteniment de la taxa de guany de la minoria que representa el capitalisme. Tot açò amb la intenció política i social d'empobrir a la majoria social treballadora i precaritzar la seua forma de vida amb el manteniment d'un sistema corrupte que retalla drets i llibertats cada vegada més repressiu.

Per açò, convençuts que la República d'Espanya torna a ser la resposta en positiu, la resposta il·lusionant, la manera democràtica de constitucionalitzar la justícia social i el repartiment equitatiu de la riquesa, ha de ser la forma social i política de govern que de la solució a la desocupació, als desnonaments i al domini de la banca sense escrúpols entre altres qüestions que avui angoixen a milions d'espanyols.

Per açò, avui més que mai, és necessari configurar una alternativa Republicana, i engegar un procés constituent cap a la III República, que va a possibilitar una Prefectura democràtica de l'Estat però que, sobretot, està cridada a escurçar la bretxa social entre rics i pobres, a restablir els drets que ens estan robant i a constitucionalitzar altres nous que també reivindiquem.

Pel que la denúncia de la monarquia com a institució que estructura i forma part integrant del règim actual es desvetla com una línia important en la construcció d'una alternativa al sistema bipartidista monàrquic i en conseqüència és tasca del PCE i de la societat potenciar el moviment republicà, i de forma específica contribuir al desenvolupament de la Junta Estatal Republicana i la seua representació en tots els nivells de la societat, sent aquesta un instrument per a fer possible de manera més efectiva un espai de convergència plural republicana, aconseguint aquesta convergència i unitat, a través de proveir com a estratègia col·lectiva la unitat d'acció.

Per tant, des del PCE, plantegem que tota proposta republicana aparega com a alternativa a la realitat existent. Una alternativa que ha de ser conformada, desenvolupada i recolzada pel major respatler ciutadà.

La Monarquia expressa, no solament simbòlicament, sinó pràcticament, el poder de les oligarquies financeres i empresarials, que dominen entre 1.400 famílies el 80% del PIB, i baix l'hegemonia del qual s'han donat reculades en drets polítics, socials, laborals, econòmics, mediambientals, deixant en paper mullat els drets més importants imposats en el seu moment en la Constitució Espanyola.

Enfront d'aquest panorama, el model estatal republicà ha d'assentar-se, en primer lloc, sobre la consolidació d'un sistema veritablement democràtic de tot el poble, la condició del qual i instrument fonamental siga la participació directa i activa del conjunt de la ciutadania en la vida política. Els òrgans representatius de l'Estat republicà han d'integrar-se i desenvolupar la seua activitat partint dels principis propis a una democràcia autènticament popular.

Denunciem la construcció d'un pacte o acord que legitime la monarquia i participarem en la construcció d'una alternativa constituent defensant l'opció republicana, en el que plantegem com a proposta Republicana del PCE:

- Tots els òrgans representatius de l'Estat són electius i renovables, amb limitació de mandats. Per descomptat, la prefectura de l'Estat està subjecta a elecció popular. La llibertat de discussió, l'exercici de la crítica i l'autocrítica i la regla democràtica de la majoria en la presa de decisions marquen el funcionament en tots els òrgans estatals col·legiats. Tots els òrgans representatius unipersonals han de ser nomenats per un òrgan col·legiat. El Senat es convertirà en la càmera territorial de l'Estat.

- La garantia última del principi de sufragi universal se sustenta en el reconeixement d'un sistema electoral basat estrictament en la proporcionalitat, on siga vertader el principi de “una persona, un vot”, on és necessària la formació un sistema de circumscripcions que assegure aquest principi de proporcionalitat, per exemple, circumscripció autonòmica complementada amb un sistema nacional de resta que assegure la representativitat de les CCAA menys poblades. El que implica la reforma de la Llei Electoral.

- Tots els membres dels òrgans de l'Estat tenen un deure rendició de comptes periòdics de la seua actuació, podent ser revocats dels seus càrrecs. En la seua actuació, tots els càrrecs públics han de conduir-se a través d'un Codi Ètic d'obligat compliment.

- Les organitzacions socials també tindran dret a participar directament, d'acord a les normes, en l'exercici del poder públic. Així mateix, existeixen altres instruments de democràcia directa, com són el referèndum vinculant, la consulta popular o la iniciativa legislativa popular.

- Ha de ser un principi bàsic per al funcionament democràtic de l'Estat la consecució de la igualtat real i efectiva entre homes i dones en tots els aspectes de la vida social i política econòmica.

- La Centralitat del municipalisme, com a base d'una democràcia participativa i en la qual la veu dels treballadors i treballadores és, no ja font de la sobirania de l'Estat sinó, ella mateixa, portadora efectiva de la sobirania popular.

-Es potenciarà el poder polític dels municipis per li la institució més propera al ciutadà) i es dotarà de mecanismes de democràcia participativa plena.

- La República que propugnem serà laica en el funcionament de l'Estat i les seues institucions, garantint la llibertat de consciència de les persones i una educació pública, laica, obligatòria, universal, gratuïta i de qualitat.

La Tercera República, que defensa el PCE, és un model social, polític i econòmic en què es respecten els Drets Humans i amb el qual la majoria social viva de forma digna.

VISCA LA TERCERA REPÚBLICA

dimecres, 19 de març del 2014

Últimes places per anar a Madrid el #22M (s'està plenant el 3er bus)


El pròxim 22 de març arribaran a Madrid marxes (Marxes de la Dignitat) que han sortit des de tots els racons de l'Estat Espanyol per demanar allò que és nostre, els nostres drets i llibertats que aquest Govern il·legítim ens està robant. Per això és necessari que el dia 22 estiguem totes i tots a Madrid per donar suport a les marxes, i per fer una gran manifestació unitària, popular, per demostrar al Poder que estem farts. No volem polítiques que atempten contra els drets humans dictades des de la Troika, no volem un govern "en B", no volem una justícia al servei dels més poderosos. És important que siguem quants més millors per exigir el dret efectiu a un habitatge, el treball digne amb drets, i uns serveis públics, sanitat i educació per a totes les persones.
 

Ens estem organitzant a la comarca amb Marxes Dignitat Alcoia-comtat. Estem plenant el 3er bus, però encara falta gent per plenar-lo. Així que no t'ho penses i vine a Madrid. El bus passa per Castalla, i té el preu de 16-20€. Si voleu participar o més informació posseu-vos en contacte o bé amb nosaltres pcpvcastalla@gmail.com o amb rubennavas89@hotmail.com. O amb el número de telèfon 600360284.

Perquè ens ho podran llevar tot, però sempre ens queda la DIGNITAT.

Pa, treball i sostre per a totes i tots!

dimarts, 11 de març del 2014

Marxa de la Dignitat Alcoià-Comtat: 16 de març de Cocentaina a Alcoi


Aquest diumenge tindrà lloc la nostra pròpia Marxa de la Dignitat a la comarca, per donar suport i visibilitzar les marxes que des de tot l'Estat Espanyol estan tenint lloc cap a Madrid, per acabar el Dissabte 22 de març en una gran manifestació. La Marxa de la comarca començarà a Cocentaina a les 9.30 del matí al Parc de Paquito el Xocolatero i anirà cap Alcoi, on després d'una volta per la ciutat acabarà a la Plaça d'Espanya amb la lectura del manifest.
Per tal d'anar a la Marxa, un grup de gent hem quedat el dia 16 a les 8.00h a la parada de bus de Castalla.

Quant més siguem més força tindrem!

Recordar que des de la Cimera Social i la Plataforma en Defensa dels Drets Socials s'estan organitzant busos per anar a la manifestació de Madrid el pròxim 22M. El preu és de 16€, i per apuntar-se podeu contactar amb Rubén Navas o bé al seu correu rubennavas89@hotmail.com o per telèfon 600360284.

Totes a la Marxa del 16 i a Madrid!

PA, TREBALL, CASA DRETS I DIGNITAT PER A TOTES LES PERSONES TREBALLADORES!

dimecres, 5 de març del 2014

Reunió informativa sobre les Marxes de la Dignitat i la Manifestació del 22M a Castalla



El pròxim 22 de març arribaran a Madrid marxes (Marxes de la Dignitat) que han sortit des de tots els racons de l’Estat Espanyol per demanar allò que és nostre, els nostres drets i llibertats que aquest Govern il·legítim ens està robant. Per això és necessari que el dia 22 estiguem totes i tots a Madrid per donar suport a les marxes, i per fer una gran manifestació unitària, popular, per demostrar al Poder que estem farts. No volem polítiques que atempten contra els drets humans dictades des de la Troika, no volem un govern "en B", no volem una justícia al servei dels més poderosos. És important que siguem quants més millors per exigir el dret efectiu a un habitatge, el treball digne amb drets, i uns serveis públics, sanitat i educació per a totes les persones.

Des de la comarca de l’Alcoià s’estan organitzant varies activitats per donar difusió a aquestes Marxes, i s’estan organitzant busos per acudir a la Manifestació del pròxim 22 de març a Madrid. Per tant ens reunirem a Castalla el pròxim divendres 7 de març per informar d’aquestes activitats, i reunir un grup de gent per anar a Madrid. La reunió tindrà lloc al local del Centre Cultural Castellut a les 19.30h.
Ens tiren de casa, del treball, ens posen dificultats per estudiar, ens neguen el present i el futur... anem a deixar-nos xafar asseguts en la butaca de casa? És l’hora de posar-se en marxa. Totes i tots a Madrid el pròxim 22 de març, per defendre allò que és nostre, perquè encara tenim la nostra DIGNITAT.

NO Al PAGAMENT DEL DEUTE
NI UNA RETALLADA MÉS
FORA ELS GOVERNS DE LA TROICA
PA, TREBALL I SOSTRE PER TOTS I TOTES


Al CARRER!!, QUE JA ÉS HORA

Convoca la Cimera Social Alcoià-Comtat

Contacte: Rubén Navas Giménez tlf: 600360284 / rubennavas89@hotmail.com

dijous, 27 de febrer del 2014

El PCPV i EUPV donen suport a les Marxes de la Dignitat i animen a la ciutadania de Castalla a participar-hi



El pròxim 22 de març arribaran a Madrid marxes (Marxes de la Dignitat) que han sortit des de tots els racons de l'Estat Espanyol per demanar allò que és nostre, els nostres drets i llibertats que aquest Govern il·legítim ens està robant. Per això és necessari que el dia 22 estiguem totes i tots a Madrid per donar suport a les marxes, i per fer una gran manifestació unitària, popular, per demostrar al Poder que estem farts. No volem polítiques que atempten contra els drets humans dictades des de la Troika, no volem un govern "en B", no volem una justícia al servei dels més poderosos. És important que siguem quants més millors per exigir el dret efectiu a un habitatge, el treball digne amb drets, i uns serveis públics, sanitat i educació per a totes les persones.
 

Ens estem organitzant a la comarca amb Marxes Dignitat Alcoia-comtat, on farem busos per anar a la manifestació. Cal que ens apuntem totes i tots.

Perquè ens ho podran llevar tot, però sempre ens queda la DIGNITAT.


Si voleu participar o més informació posseu-vos en contacte o bé amb nosaltres pcpvcastalla@gmail.com o rubennavas89@hotmail.com. O amb el número de telèfon 600360284.

Marxarem a Madrid, 8 columnes organitzades...
Per millorar la nostra situació econòmica i laboral:
  • Solució a la desocupació. Renda básica
  • Sous i treballs dignes.
  • Anul·lació de la reforma laboral i recuperació dels drets conquistats. 
  • Anul·lació de la reforma de les pensions; ni congelació ni reducció 
Per millorar unes condicions de vida dignes:
  • Sanitat pública, gratuïta i universal
  • Educació pública, gratuïta, en valencià i castellà
  • Dret a l'habitatge. Protecció de les famílies
  • Protecció de la discapacitat, la infantesa, el migrants i les minories
  • Reforma fiscal progressiva, persecució del frau i paradisos fiscals
  • No al pagament del deute il·legítim (2/3 pel rescat als bancs)
  • Auditoria ciutadana del deute. Control ciutadà de comptes
Per l'impuls d'una economia comarcal ecològicament sostenible:
  • Recolzament als autònoms, artesans, petit comerç, cooperatives i empreses organitzades amb principis d'economia social i solidària
  • Promoció d'energies renovables, descontaminació i reforestació.
  • Creació d'una banca pública sota control ciutadà
 Exigim:
No al pagament del deute il·legítim i odiós
Dret a l'habitatge per a totes i tots
Treball digne amb drets i renda bàsica
Serveis públics per a totes les persones

Manifest: http://marchasdeladignidad.org/objetivos/manifiesto/



diumenge, 19 de gener del 2014

¡Es la hora!, Ordua da!, É a hora!, ¡Ye la hora! És l'hora de comprometre't, de participar, de transformar la realitat




“Què seria d’aquest món sense militants?
Com seria la condició humana si no hi
hagués militants? No pas perquè els militants
siguin perfectes, perquè tinguin sempre la
raó, perquè siguin superhomes i no
s’equivoquin... No, no és pas per això.
És que els militants no vénen a buscar la
seva, vénen a deixar l’ànima per un grapat de
somnis. Perquè al capdavall, el progrés de la
condició humana requereix, inevitablement,
que existeixi gent que se senti, allà al fons,
feliç per emprar la seva vida al servei del
progrés humà. Perquè ser militant no és
carregar amb una creu de sacrifici, és, més
aviat, viure la glòria interior de lluitar per la
llibertat en el sentit transcendent.”

Pepe Mújica,
President de la República de l’Uruguai

Per què és l’hora?
Perquè no volem un país amb milers d’aturats i aturades, que prioritza el pagament del deute i rescata els bancs i no les persones.
Un país que permet que es faci fora la gent de les seves cases. Un país construït sobre l’especulació, les grans infraestructures i els “sobres”. Un país en el qual hem de pagar per la sanitat i on es promou una educació per a rics i una altra per a pobres. Un país amb un model en el qual la universitat és per a les elits i es fa fora del mercat del treball el jovent, obligant-lo a deixar el país. Un país on ens treuen les pensions i ens furten el que és
nostre.

Què volem?
Un nou projecte de país, on les persones siguem el centre, amb una economia al servei de la ciutadania i no pas dels mercats ni dels especuladors. Un projecte en el qual invertim els recursos en un model productiu sostenible, que ens doni treball a totes les persones. Un model on la sanitat i l’educació siguin universals i gratuïtes i es garanteixi la igualtat entre homes i dones i la diversitat.
Un país democràtic on totes les persones comptem i participem d’un govern del poble i per al poble. Des de l’ètica del compromís d’aquelles persones que volem un país més just, un país millor.

És l’hora
És l’hora de construir aquest projecte, de sumar forces, de no quedar-se a casa. Perquè som moltes i molts milions els que patim la crisi i junts/es en podem construir l’alternativa. Izquierda Unida és una eina per a transformar la realitat, per a sumar amb d’altres, per a lluitar pel que és just. Una eina social i política on comprometre’t, participar i organitzar-te.

És l’hora de fer un pas endavant

diumenge, 22 de desembre del 2013

Front la reforma de l'avortament del PP

Secretaria de la Dona del PCE / 19 des 13

Fa pocs dies que Nelson Mandela ens va deixar… però no hem d'oblidar que en 1996 va dictar l'Acta per a la lliure elecció de la fi de l'embaràs i li va garantir a totes “el dret a decidir acabar primerencament amb un embaràs de manera segura i legal”. Va dir: “La Constitució protegeix el dret de les persones a prendre decisions en termes de reproducció i a tenir control sobre els seus cossos”. ”Homes i dones tenen dret a ser informats i tenir accés a mètodes de regulació de la fertilitat segurs, de baix cost i acceptables… La decisió de tenir fills és fonamental per a la salut física, psicològica i social de les dones. Aquest accés universal a les cures relacionades amb la salut reproductiva inclouen l'anticoncepció, la planificació familiar, la terminació d'un embaràs, l'educació sexual i el counseling”.

En el moment que la reforma de la llei de l'avortament s'aprovi, el PCE, al costat del moviment feminista quidra a prendre els carrers.

Tenim dret a viure la nostra sexualitat de forma lliure i a decidir lliurement sobre els nostres cossos, els nostres projectes de vida i la nostra maternitat.

Ens vam sumar a la reivindicació de totes les dones, que independentment de la seva edat o estatus administratiu, puguin accedir a la interrupció voluntària de l'embaràs a la xarxa sanitària pública i amb garanties.

La reforma de l'avortament s'inscriu dins d'un “programa molt clar de retallades tant a nivell econòmic com de drets".

Reivindiquem que la interrupció voluntària de l'embaràs deixi d'estar tipificada com a delicte en el Codi i que la seva prestació es proporcioni dins de la xarxa sanitària pública, independentment de l'origen, edat, orientació sexual o situació administrativa de qui ho sol·licite. A més, exigim que es garantisca l'accés a una educació afectiu-sexual lliure d'estereotips sexistes, sana i plaent i la regulació efectiva de l'objecció de consciència.

AVORTAMENT LLIURE I GRATUÏT NOSALTRES DECIDIM